באילו מקרים יוגדר נזק בלידה כרשלנות רפואית

September 28 2023spiderus_admin

תהליך לידה כרוך בלא מעט סיכונים הן לאישה והן ליילוד. ישנם לא מעט מקרים לצערנו שבהם במהלך לידה נפגעים האישה או היילוד בשל רשלנות רפואית בלידה. לעיתים מדובר גם על מקרי קיצון של מוות האישה או היילוד.

כמובן שחשוב להבין שלא כל מקרה מצער שבו אישה או יילוד נפגעים במהלך לידה הוא מקרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בלידה היא דבר שיש להוכיח ועל כן, גם אם חלילה נגרם לאישה או ליילוד נזק בלידה, יש צורך לברר האם מדובר על נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית או שמא מדובר על נזק שנגרם בלי קשר לרשלנות רפואית.

כיצד מגדירים מקרים של רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה תקבע בשל הטעויות של הצוות הרפואי אשר בגינן נגרם נזק ליילוד או ליולד. בכדי להוכיח שאכן הייתה רשלנות רפואית בלידה, יש צורך להראות שהצוות הרפואי סטה מסטנדרט הטיפול הסביר.

רופאים אינם מתחייבים לתוצאה ומותר להם לטעות, יחד עם זאת, הם מחויבים לתהליך סביר בהתאם לידע המוכר להם והידע הנתון במהלך כל לידה. הנזק אשר יכול להיגרם לפני לידה, במהלך הלידה או בזמן שהאישה שוהה בבית החולים, יכול לנבוע כתוצאה מהתערבות או אי התערבות של הצוות הרפואי.

בין המקרים אשר יכולים להיות מוגדרים כרשלנות רפואית בלידה ניתן למצוא: מקרים שבהם לא בוצעו ליולדת כל הבדיקות הנדרשות מייד כאשר הגיעה לבית החולים, התרשלות במניעה של לידה מוקדמת אשר גרמה ללידת פג שסובל מנזקים גופניים ובריאותיים שונים, העדר רופא בלידה, ניהול לידה בצורה לא נכונה, דבר שהוביל לסיבוכים לאם או לעובר, כשלון באבחון של סיבוכים או בעיות שונות הן במהלך הלידה והן אחריה ובהתאם לכך, אי מתן טיפול מתאים, אי אבחנה של סימנים אשר יכולים להעיד על לידת עכוז ועוד.

חשוב להבין כי רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום לנזקים מהותיים מאוד לאישה או ליילוד. מדובר על נזקים שעלולים ללוות אותם כל החיים ולהקשות על חייהם. היא עלולה לגרום לתינוק להיוולד עם שיתוק מוחין, לגרום לפגיעה בפוריות של האישה ועוד.

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית בלידה?

ניתן לומר כי כל נזק אשר נגרם לאישה או ליילוד כתוצאה מטיפול לא סביר שבוצע על ידי הצוות הרפואי, יכול להיות נזק שניתן לתבוע בגינו על רשלנות רפואית. בכדי להבין זאת, יש צורך לבדוק מה רופא אחר היה עושה באותה סיטואציה והאם היה פועל אחרת, במידה ואכן רופא הפועל בצורה סבירה היה פועל אחרת באותה סיטואציה שבגינה הוסב נזק לאישה או לתינוק, ניתן להסיק כי מדובר כאן על רשלנות.

יש צורך להוכיח כי הרשלנות היא זאת שהובילה לנזק, כלומר, להוכיח את הקשר הסיבתי בינה לבין הנזק שנגרם. כמובן שחשוב ביותר לבחור עורך דין רשלנות רפואית מנוסה בתחום זה, אשר יסייע לכם לבחון את המקרה, לבנות את התיק ויעניק לכם ייצוג הולם.

Share:

eyalh

הישארו מעודכנים